Din inköpslista
Din inköpslista är tom.
29 Augusti 2024

Operativ inköpare

Örnsköldsvik

Sedan 1972 har vi arbetat med att skapa säker arbetsmiljö för våra kunder. Våra produkter och lösningar gör arbetet inom industrin lite säkrare, skapar en god arbetsmiljö på kontoret, lyser upp våra största gallerior och säkrar kommunikationen på avlägsna platser och det borgar för att vi ska kunna stå för vårt motto; I säkra händer med Malux.

Vi har en organisation med mycket driv där individens insats märks och också lyfts fram. Bolaget har högt i tak och korta beslutsvägar. Arbetsmiljön inom Malux Solutions präglas av högt engagemang och god laganda. 

Om tjänsten

Som operativ inköpare kommer du att ansvara för att hantera inköpsorder och säkerställa att produkter beställs och levereras i tid enligt plan. Dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på kund och affär, men inkluderar generellt att analysera behov och lägga ut beställningar, uppdatera priser och ledtider, samt hantera leverantörskontakter.

Dina huvudsakliga ansvarsområden: 

  • Hantera inköpsorder och säkerställa leveranser i tid.
  • Uppdatera priser och ledtider vid avvikelser.
  • Omplanera och bevaka leveranser baserat på förändrade behov.
  • Följa upp leverantörer gällande kvalitet och leveranssäkerhet.
  • Ha dagliga externa och interna kontakter via mejl och telefon
  • Övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter inom avdelningen

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som har en prestigelös och serviceinriktad inställning. För att lyckas i rollen som operativ inköpare bör du vara strukturerad, noggrann och ha god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.  Som person är du noga med att slutföra det du har påbörjat och att lösa problem som uppstår längs vägen. I rollen jobbar du i tätt samarbete med medarbetare och leverantörer och vi värderar därför dina samarbetsegenskaper högt. Noggrannhet och analytiskförmåga är andra egenskaper som vi lägger vikt vid.

Vi ser gärna att du har en relevant utbildning inom inköp, logistik eller ekonomi och att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom operativt inköp. Du kan uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och skrift. Erfarenhet av att arbeta med MS Dynamics 365 BC och Officepaketet är meriterande.

Vi erbjuder en arbetsplats i ett härligt team med framåtanda. Hos oss är alla lika viktiga, vi uppmanar till samarbete, vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer. Självklart har vi förmåner som friskvårdbidrag, kompetenshöjande insatser m.m. för samtliga av våra medarbetare.

Välkommen med din ansökan redan idag då vi gör löpande urval!

 

Placeringsort: Örnsköldsvik

Sista ansökningsdag: 24.09.29

Tillträde: snarast

 

KLICKA HÄR FÖR ATT ANSÖKA

Frågor om tjänsten besvaras av Tomas Olsson, Chef Operations, 0660-29 29 78