![](/files/images/styles/news_top/shutterstock_28029844-0_cf71be98.jpg)
Säker GSM-R kommunikation
Genom att kombinera det betrodda TrainTalk ™ -systemet med den innovativa funktionaliteten som finns tillgänglig via SED GSM-R, kan operatören röra sig genom eller utanför fordonet, utan att byta till ett annat sätt att kommunicera.
Speciellt utformad för att klara de extrema förhållandena som järnvägs-personalen står inför, Malux-telefonerna och kommunikationslösningarna skapar en enastående flexibilitet i alla miljöer.
OPH = Operational Purpose Handsets gör det möjligt för effektiv, snabb och framför allt säker kommunikation i alla situationer. Speciellt utformad för att klara extrema förhållandena som järnvägs-personalen vistas i, särskilt utanför fordonet ”i makadammen” med ”hacka, spett och spade”.
OPS = Operational Purpose Shunting handset. Samma prestanda som en OPH men speciellt utformad för shunting/växling av järnvägsfordon.
![](/files/images/styles/section/gsm_r-0_d5e8c305.png)
OPH/OPS-810R
OPH och OPS-telefonerna är utformad för operativt ändamål. OPS-modellen bygger i stor utsträckning på OPH-modellen men är speciellt utformad för behov av shunting/växling av järnvägsfordon.
Telefonerna är specifikt utformade för att motstå stötar och vibrationer, samt olika temperatur- och fuktighetsförhållanden. Alla delar av de ofta extrema förhållandena som järnvägspersonal står inför. I synnerhet är handdatorerna utrustade med batterier med hög kapacitet lämplig för låga temperaturer. Handdatorerna är också avsedda för användning i bullriga miljöer och ger dedikerade knappar för huvudfunktionerna, så att du ska kunna prata.
Operativsformen Handheld Shunting (OPS-R) är till stor del baserat på OPH, men är utrustad med mjukvara som stöder shunting/växling funktion som LAS signalöverföring och Man Down funktion med GPS positionering vid olycksfall. (Testad och godkänd av SOS Alarm)
Funktioner:
- Järnvägsnödanrop, gruppanrop och utrop
- Stöder avancerad talsamtal (ASCI) fas 2 + med GPRS
- Uppfyller EIRENE kraven enligt FRS 8.0 och SRS 16.0
![](/files/images/styles/section/rals_d9f333c9.png)
Lösningar som är speciellt utformade för att möta de ofta extrema miljöer och förhållanden som järnvägspersonal står inför, såsom olika temperaturer, hög luftfuktighet eller stötar och vibrationer.
![](/files/images/styles/section/smartphone-gsm-r0019_d696eb04_12f7a191.jpg)
GPH-650R SED
GPH-650R är den optimala telefonen för Järnvägspersonal, den fungerar fullt ut som en GSM-R telefon med alla järnvägsfunktioner och som helt vanlig Android Smartphone = Allt i ett. Den är dessutom utrustad med personlarm med fysisk riktig larmknapp, fall larm eller "ManDown" som det också kallas.
- Dubbla SIM-kortsläsare en för GSM-R och en för 4G/LTE
- Både GSM-R och 4G/LTE är igång samtidigt.
- Trafikledning kan bryta in i 4G/LTE samtal
- Går att använda med handskar
EIRENE Funktioner:
- Gruppsamtal = Använd som komradio i grupp.
- Utrop = Ropa ut larm, information etc. till gruppen.
- Järnvägsnödanrop = REC Call vid fara.
![](/files/images/styles/section/install-cradle_53bb80a4.png)
Cradle kit SED
Cradle Kit SED är utformad för att enkelt kunna uppgradera befintliga TrainTalk™ modeller inklusive OVK4 och Bury CarTalk för att fungera med de nya SED-telefonerna OPH-810R och OPS-810R. Cradle kit SED kan ersätta TiGR R-hållaren utan ombyggnation.
Den nya hållaren har även gränssnitt för extern PTT, som ger 3 dB högre antennsignal, vilket ger bättre täckning.
![](/files/images/styles/section/charger_f4ddc8e2.png)
Laddare för GSM-R
CH2000-laddaren för tåganvändning håller din GSM-R-handenhet / backuplösning laddad hela tiden och innehåller en CU-enhet, basplatta och hållare. (Hållaren är utbytbar för framtida telefonmodeller).
Kompitabel med EN 50121-3-2 (2006), EN 50121-4 (2006) och EN 50155
standarder. Strömförsörjning 12VDC / 24VDC. 105x125x30 mm.
Vi rekommenderar CH2000 av säkerhetsskäl.